BERÖRD AV VAD GUD GÖR.

En av våra brevkursdeltagare från en tung riksanstalt skriver som svar på frågan…Vilka egna slags reflexioner har du gjort under studiet av Herrens bön?

Mina egna reflexioner som jag lagt märke till är att jag som nu börjat studera Kristendomen mår bättre och bättre för var dag. Jag har en inre frid och  mer ödmjukhet inom hjärtat. Jag har för första gången i mitt liv tack vare mina studier inom Kristendomen vuxit som människa, person! Jag avstod från våld och hot och vände andra kinden till i en jobbig sits samtidigt som jag förstår innebörden av att förlåta, vända andra kinden till och må bra med ett rent samvete och först och främst behaga Gud./ Samuel.A.

 

 

Om fangelsemissionen

SFM arbetar för att det ska bli minskad kriminalitet i samhället. Svenska Fängelse Missionen är en organisation som jobbar med brottsförebyggande arbete dels genom att stödja kontaktpersoner som på olika sätt jobbar med fångar men också direkt genom att presentera Jesus som en väg att finna förlåtelse, frid och försoning!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

