ANDLIG HUNGER OCH TÖRST PÅ ANSTALTEN

Vår senaste brevkursdeltagare skriver bl.a. i sin kursansökan…jag förväntar mig att få lära mig mer om vem Gud är och hur han kan stötta mig under anstaltstiden och även efter min frigivning och även hur jag kan stötta andra intagna.

Personen ifråga har ”suttit” drygt ett år och har c:a 6 år kvar. Nu börjar eller fortsätter hans andliga resa och då känns det hedrande att vi inom SFM kan få bidra med våran del.

Imorgon postar jag med glädje Pauluskompendiet som är introduktionskursbrevet samt en del annat material till uppmuntran tröst och vägledning. Tack alla supporters som är med och bekostar trycksaker, frimärken, brevpapper och kuvert mm. Herren ska välsigna er tillbaka./ Samuel.A.

Om fangelsemissionen

SFM arbetar för att det ska bli minskad kriminalitet i samhället. Svenska Fängelse Missionen är en organisation som jobbar med brottsförebyggande arbete dels genom att stödja kontaktpersoner som på olika sätt jobbar med fångar men också direkt genom att presentera Jesus som en väg att finna förlåtelse, frid och försoning!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

