BIBELSTUDIUM OCH BÖN I FÄNGELSECELLEN.

En av våra brevkursstudenter skickar med en trevlig kommentar efter fullgjort första Pauluskompendiet, ”Det här var kul! Det hjälper mig att växa i min tro.TACK SÅ MYCKET!

Bättre respons än så kan vi ju inte få. Samma fängelseintern skickar med några personliga reflexioner i form av en slags poesi…

”Tack Elohi” av Stefan.E.
Jag har gjort många dåliga vägval.
Jag hade kommit till vägs ände.
En återvändsgränd. Jag hade kört fast.
Mitt i bedrövelsen öppnades en ny väg.
Där var Du min klippa, min borg, min Gud.
Herre över mitt liv som bär mig.
Genom svårigheter, varje dag.
Min glädje växer varje sekund ur tilliten på Dig.
Jag vill ära dig. Genom att andas och be.
Med din hjälp blir mina ord goda och kärleksfulla.
Att älska Dig är frihet och glädje.
Nu mera dricker jag ingen alkohol.
Men ändå full varje dag.
Full av Din enorma kärlek.
Himelens honung smakar bäst.
När vi tappar fotfästet kan vi alltid litea på Dig.
Min kärleksfulla Fader.
Du är biten som saknades.
Ditt namn är skrivet, djupt i mitt hjärtas katedral.
Allt jag gör, gör jag för Dig.
Älskade Gud, må alltid Din vilja ske.AMEN!
Ja, så är det.

Under Filadelfiaförsamlingens förmiddagsmöte i Vänersborg denna soliga söndag den 30/8 kunde vi få en direktrapport från korsvandringen med Alf Lax. Alf berättade via mobiltelefonen från Laholmstrakten, intryck från korsvandringen hitintills, samt delgav en del vittnesbörd. Församlingen kunde omsluta Alf i sina förböner och bad om fortsatt kraft och hälsa, för att kunna fortsätta vandringen och så småningom nå ända fram till målet./ S.A.

Om fangelsemissionen

SFM arbetar för att det ska bli minskad kriminalitet i samhället. Svenska Fängelse Missionen är en organisation som jobbar med brottsförebyggande arbete dels genom att stödja kontaktpersoner som på olika sätt jobbar med fångar men också direkt genom att presentera Jesus som en väg att finna förlåtelse, frid och försoning!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

